onsdag 29 april 2009

Vedic art

I helgen var jag på Vedic art igen:) Vi hade underbart väder så vi kunde stå/sitta ute och måla hela helgen och på söndagen kom "släppet" - jag började se saker i färgen på duken. Ögon, ansikten som bara dök upp! De fanns där för mig att förstärka:) Lite extra färg....sudda lite...tvätta lite...

Och så träffade jag härliga människor - många nya ansikten:) Och vi hade så trivsamt och roligt! Dessutom bodde vi sagolikt....på Godsta gård norr om Örnsköldsvik. Då vi tagit av från E4an åkte vi mer och mer in i skogen. Då vi sista gången vek in mot gården så öppnade sig landskapet och med ängar ner mot älven. Djur och människor samsas fint på gården - nästan alla djur går lösa!

Man kan "bo på lantgård" där. Rekommenderas varmt!

Nåja, nu var det målandet som stod i fokus och efter den här helgen känns det som om jag hittat mitt sätt att måla på - i alla fall just nu!

Lovar att lägga in några bilder på det jag gjort:)

1 kommentar:

Anonym sa...

hoppas det blir snart
blir nyfiken på ditt skapande
kenneth