onsdag 8 april 2009

Tacksam

Jag har varit och gjort en lumbalpunktion hos neurologen. Han undersökte eller pratade inte med mig men han stack i ryggen och tog ut spinalvätska. Sen tog de massor av blodprover. Det kändes att han stack och var obehagligt då han drog ut nålen som om den skrapade mot ben...huh. Det gjorde mer ont då de skulle få ut blod och var tvungen att sticka på händerna... Och inte fick jag nå'n nämnvärd huvudvärk efteråt heller:)

Nu har då provsvaren kommit och allt är bara bra. inga tecken på vare sig MS, infektioner, borrelia (förutom en gammal) eller nå't annat. Sen vet inte jag vad som är rätt men enligt många seriösa källor så syns borrelian bara då den är i sin aktiva period. Men om den inte syns nu så finns den kanske inte då... Självklart är det skönt att veta att jag är fullt frisk:)

Det som grumlar bägaren är ju att jag trots det inte mår bättre alls...Jo jag är inte i en akut fas just nu och jag försöker att inte överanstränga mig. Men det är så rackans lätt att glömma bort då kroppen vill så mycket. Jag skulle säga att jag på en skala 1-10 just nu är på 6. 10 är riktigt dåligt och noll är symptom fri. Så en dag i taget är det som gäller.

Jag är väldigt nöjd med att proverna var positiva:)

2 kommentarer:

Gunilla Duàn sa...

Vad bra att de inte hittade något allvarligt fel, men tråkigt att du inte mår bra i alla fall. Det är inte alltid det syns på prover hur man mår.

Anette V sa...

oj vad jag ljög där...jag minns att jag var snarare desperat över att må så sabla dåligt och ändå finns det inga "fel"!