torsdag 16 april 2009

Jobba på! Acceptera!

Min familjeläkare säger att jag får acceptera min situation och inte fundera över vad som kan vara fel i kroppen. Läkarna kan inte veta vad som är fel - alltså finns det inte... Jag kommer att må så här i resten av mitt liv för jag har ett Resttillstånd. Betyder visst att jag mår dåligt pga tidigare sjukdomar (t ex borrelia, dysenteri, struma, mm) och att det inte går att göra något åt det. Punkt slut.

Så det är bara att jobba! Och jag önskar inget hellre än att det ska fungera...

Att starta mitt företag och ha behandlingar, kurser och dylikt tänker jag inte göra just nu. Det blir väl att söka de jobb som finns och inte finns.

Och som behandling fortsätta och utöka de alternativa behandlingar jag går på och som faktiskt gör nytta! För även om jag kanske aldrig blir symptomfri så går det att underlätta - även om min läkare säger att det inte finns nå't att göra!!!!! Och just nu är jag rätt Ok så jag kan ta en och anan promenad också:)

2 kommentarer:

karin på väg sa...

Jag skrev nån gång förut om acceptans, det ligger en fantastisk styrka i det, samtidigt som det ju ligger en fara i acceptans, att acceptera sånt som vi inte ska acceptera. Och hur ska man veta vilket? Jag tror att vi i västvärlden har svårare att acceptera snarare än att acceptera för mycket.
Tänk för bara 100 år sen fann de flesta tröst i att det var Gud som styrde och ställde med våra liv, det gjorde nog att man lättare kunde acceptera det som skedde i livet, och kanske det var där man fann styrkan att fortsätta???
Är acceptans också att släppa lite fokus på problemet och därmed är det lättare att man springer på en lösning? Ett bra sätt att tackla de problem man har?
vad känner du när du läser det här? kraaaaam

Anette V sa...

hm jag känner ungefär likadant då det gäller acceptans. men ibland undrar jag om vi inte innerst inne känner när ngt är riktigt fel... men det beror på hur man ser det...jag vet att jag kan må sååå mkt bättre och det är segt att säga att : "ok jag ska må dåligt hela livet och tänker inte göra ngt åt det" sen om det gäller att vända tankar eller nå't det får visa sig. Men nääää jag tänker inte acceptera att allt är som det ska!!!! Nääää .... Jag ska söka hälsa!