onsdag 31 december 2008

Släppa taget

Igår kom min kära vän Pia hit:) Jag fick en Pi-behandling! Det hjälper mig att känna var i kroppen det är stagnerat - framförallt i vilket chakra. Genom att gå in i känslan och tillåta den att finnas så kan jag också se vad som finn djupare in i den. Efter några steg kom jag i kontakt med en mycket kraftfull energi i mig. Då kan jag släppa taget om smärta, förvirring och oro. Och bara låta allt flöda fritt. Stagneringar släpper taget när jag inte håller fast dem:)

Det här är ju inget nytt men jag behöver träna träna träna ... för att vara medveten om att den finns där.

Då jag var i tonåren blev jag för första gången medveten om den. Jag hade hög feber och låg avlappnad och "borta" i sängen och upplevde hur stora bollar kom rullande mot och över mig. De var som såpbubblor i formen - formlösa - och kunde innesuta hela mig förutom huvudet. Flera år senare var jag hos Mikael Ranerås och fick en konsultation och jag upplevde samma känsla men nu ännu starkare och mer som om jag var en michelingubbe. Han pratade om att centralsolsenergin kom.

Vad vi än kallar den så är den oerhört stark och mild på samma gång. Kraftfull och otroligt uppbyggande. Tillåtande och på samma gång pushande. Samtidigt som den bara ÄR.

Inga kommentarer: