tisdag 25 november 2008

Flugan

Likt en fluga på fönstret som ser friheten
känner friheten genom glaset...tar på friheten

Så ser även jag mitt liv, min frihet

Vet att den finns så nära, så nära

Likt flugans kamp mot glasets ogenomtränglighet
ett hinder som inte syns...

Flugan slår mot rutan, flaxar, irrar...
försöker igen och igen på samma sätt
om och om igen...

Faller den ner död av sin kamp och brist på näring?
Eller hittar den en ny väg?
Om jag lyfter ut den i snön...nej då dör den!

Den borde vila - vintervila

Försöker fånga den så att den ska få sin vila
flugan kämpar emot, flyr skräckslagen

Lyckas fånga den - två ben krossas under mina fingrar

Ville bara hjälpa!

Jag gråter - för en fluga
gråter då jag ser likheten...

2 kommentarer:

Anette V sa...

Ser att jag kommenterade i förra inlägget "vilken frihetskänsla" ang fågeln...

Min frihet är att bli fri från allt som håller mig tillbaka...fri från allt jag låter hålla mig tillbaka!

Fri att leva enligt mina egna värderingar :)

karin på väg sa...

Vingarna finns det behövs bara tillit för att lyfta!