onsdag 12 augusti 2009

World of Warcraft - WoW

I natt blev vi sittande till kl 01 vid datorerna och spelade WoW - World of Warcraft. Det är vårt nöje en del kvällar i stället för att slappa vid TVn. Man kan slappspela eller spela mer aktivt. Är man aktiv i spelet så krävs det en massa snabba beslut och kreativa lösningar. Och självklart märks det att jag inte är 18 år längre....sönerna som också spelar och "lurat" in oss i det är (vilket jag är så tacksam för) är vansinnigt mycket snabbare.

De ser nästan allt som händer och vad de andra spelarna gör eller inte gör och hur mycket damage eller healing de gör och har koll på allt man ska ha eller inte ha och vad man kan köpa och sälja och......listan kan göras lång!

Tyvärr anses ju dataspelande som nå't dåligt men jag vet att det medfört en massa gott. Visst, man sitter för länge för att det är så kul eller vad är "för länge"?! Hela familjen har blivit bättre på bl a; engelska, kommunikation, kreativitet, ledarskap, simultanförmåga, samarbete och det är ju inte illa:) Sen alla kontakter man får i hela världen - framförallt i Europa. Vänner som finns även utanför WoW.

Och på dagarna är det inget spelande alls - det är en regel vi väldigt sällan tummar på. Jag vet många som fastnat och slutat jobba eller slutat skolan för att spela och då har det gått över styr tycker jag.

Det är massor av vuxna som spelar och de yngre är sällan välkomna i svårare gruppspel. 10 miljoner!!!! spelar WoW!

Sen är det upp till var och en att tycka för eller emot om WoW. Allt har sina för och nackdelar men vem bestämmer vad som är rätt eller fel?? ....

Inga kommentarer: