tisdag 25 augusti 2009

Ensamhet

Jag är ensam hemma idag vilket jag knappt varit på hela sommaren eftersom min äkta hälft varit arbetslös och barnen haft sommarlov. Alltid har nå'n varit hemma, vilket är underbart - för det mesta.

Men jag har blivit medveten om hur väl jag behöver min egen tid när det bara är jag och ingen annan i min närhet. Hur viktig den tiden är....

Jag är social av mig och pratar och umgås gärna med andra. Men jag är också en kameleont som färgas av min omgivning och ibland tar jag helt omedvetet in någons dialekt och det låter som om jag härmas och försöker vara likadan. Men det gör jag absolut inte...det är snarare lite pinsamt. Troligen tar det en massa energi att vara kameleont...

Så ensamhet är underbart - då kan jag bara härma mig själv hihi:)

1 kommentar:

Therese Siverbo sa...

Känner igen det där med att härma dialekter, ibland får man bita sig i tungan!!! :D