fredag 8 maj 2009

Allt jag hann

Hör just på rixfm - Anders Lundin sjunger en ny visa om all han inte hann. Jag lider för låten är så negativ...men jag är ju säker på att visan ska sluta med att han fått en insikt om hur oviktigt det är att kolla på det man inte hunnit..men inte det....den slutar med att han inte fixar ett slut utan väntar med det till senare...ojoj!

Jag borde skriva en omvänd låt om allt jag hann! Får inspiration - även om jag inte skriver en låt så kan jag i alla fall skriva ner ALLT jag HANN! T ex jag har snorklat i Dominikanska republiken, träffat en man på Santorini som sett på då vulkanön mitt i innerhavet steg upp under ett vulkanutbrott på -50talet, målat tavlor, stått på en scen, fött 2 underbara barn, levt med min man i 26 år, dansat, flyttat flera gånger, bytt jobb, bott i husvagn i 2½ år... alltså listan blir till mååååånga sånger!!! Låter som om det är dags att skriva mina memoarer:)

Inga kommentarer: