torsdag 24 september 2009

Jabba - pratiga katten


Vi har tre katter - mamma och hennes två söner. En av sönerna blev inte såld:( Syskonen var så söta och gulliga men han såg bara livrädd ut på bilderna! Söt men rädd...

Min man sa ung: "Men du ser ju så kul de har tillsammans, inte kan vi sälja han!"

Och jag som alltid älskat katter var inte sen att acceptera det:)

Han heter Jabba för han jabbade med tassarna och slog bort de andra då de skulle dia - Han skulle ha ALL mat!! Jabba pratar massor då han kommer in, vill ut ut, ha mat eller nå't. Olika läten har han också. Det är inte några vanliga mjau inte! Jag har spelat in en gång men det blev så dålig kvalitet så jag ska absolut göra om igen.

Han svarar på mina frågor och vet verkligen vad han vill! Tänk vad alla som bara såg den rädda katten gick miste om!! Och wow vilken tur att han ville va kvar hos oss!!!

På bilden har Jabba vansinnigt kul då han "hjälpte" R att kratta i våras...ojoj vad han sprang ut och in ur högarna!

Inga kommentarer: