onsdag 15 juli 2009

Regn idag

13.56 tog jag ut rödlöks-foccacian ur ugnen, satte på mig sandalerna, tog med regnjackan...ifall att...låste dörren och gick med raska steg ut på vägen för att gå ca 500 m till Kvarnen där Ronny Eriksson skulle köra stand-up kl 14. Jag kände mig lugn för jag skulle nog hinna se det mesta i alla fall:) Solen sken men jag såg de mörka molnen strax bakom mig....

Efter hundra meter så blev jag medveten om ett knackande ljud som kom närmare och närmare... och blev snabbare och snabbare...

Så kom den första droppen! Plopp...plopp......plopp..plopp plopp... Vattnet kastades ner från skyn i rask takt ....lika snabbt som regnjackan åkte på.

Stövlar hade passat bra...tur att det var +20 i alla fall:)

Jag såg hur folk tog skydd under träd och inne i kvarnen. Ronny valde efter en stund att stå på trappan upp till övervåningen i stället för ute...där han börjat för några minuter sen. Även om regnet avtog mer och mer.

Man kommer alltid i tid...även om det inte ser så ut från början..ingen idé att stressa. Man kommer då man ska. Jag vet inte hur många gånger jag varit "sent" ute men av nå'n anledning så blir det ändå i "rätt" tid:) Egentligen kan vi kanske skrota klockorna!

Nåja, Ronny levererade de 10 budorden på ett finurligt sätt med tillägg för vår moderna tid...hehe...riktigt skoj. Han är en klurig man han:)

Sen skulle grabbarna in på Harry Potter och jag valde att skjutsa dem för regnet öste ner igen.

Nu ska jag måla mer:)

1 kommentar:

karin på väg sa...

Hej!
Åh den meningen; att man alltid kommer i tid....., är som balsam för mig som alltid är sen...eller... jag kanske inte är det:-))
Tryckfelsnisse gjorde att det hela fick en brutalare vändning!!!!