lördag 31 januari 2009

Dop

Idag har jag varit på dop. Ett vackert barn i en underbar dopklänning i naurfärgat lin. Enkel och vacker. Modern var nästan lika vacker i en matchande linneklänning. Fadern ståtlig och snygg i kostym och skjorta. Efteråt bjöds det på en smarrig smörgåstårta, kakor och rosa marsipantårta:) Mums! Presenterna var både många och fyndiga. En del praktiska, andra mest vackra. Tack för en trevlig stund (ifall ni läser det här)!

Det är nå't visst med dop.Men jag undrar hur många som egentligen tänker på att det vi gör är att ta upp barnen i den kristna tron...mer än att ge ett namn. Jag hade inte funderat på det innan vi döpte våra barn. Det är ju nå't man bara gör - döper barnen...

2 kommentarer:

Anonym sa...

det var så roligt att du ville komma och vara med på Ediths dag! Tack så mycket!

Många kramar!

http://lillangillan.wordpress.com/

Anonym sa...

hej
för mej är dopet en religiös handling
en handling som jag önskar spegla eller motsvara föräldrarnas övertygelse.
själv så har jag döpt mina barn i överenskommelse med den andra partnern
har tidigare inte haft någon övertygelse om barndop
kanske om jag skulle döpa ett barn i dag så har väl min övertygelse och glädjen att bära framm ett barn till dop kanske blivit mera övertygande