torsdag 6 januari 2011

Nytt år - nya tag!

Jag gillar verkligen januari! Inte för kylan skull utan för att det vänder och går mot vår! Nåja, visst är det ett tag kvar innan solen värmer, men ändå!

Det är redan längre dagar - hela 29 minuter längre idag än för en vecka sedan!

Idag har vi det kallt; -22 mitt på dagen. Men jag tror att vi har mindre snö här än söderut - konstigt!

Sonen är förkyld och klagar över ont i ögat och att han ser sämre...hm undrar vad det kan vara? Den andra sonen jobbar 15 mil hemifrån och jag saknar honom som sjutton! Det är ju så livet är, att de ska växa upp och flytta hemifrån men... sakna kan jag ju få göra:) Tur att det finns mobiler och internet som gör det lätt att hålla kontakten.

Ikväll såg vi en gammal film och jag blev påmind om mkt som förändrats på bara 20 år!

Nu ska jag krypa i säng! Natti, natti!

Inga kommentarer: